نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1739
-
الف
+

روایت معلمی که دغدغه‌ اش آموزش به کودکان بدون توجه به ملیت است

«حسن گلچین» معلم فداکار دزفولی در این روزهای کرونایی به کودکان «افغانستانی» آموزش می‌دهد.

به گزارش آی فیلم 2، «حسن گلچین» معلم دزفولی در شرایطی که مکتب ها و مراکز آموزشی در ایران به صورت مجازی برگزار می گردد در اقدامی خداپسندانه اقدام به شناسایی و آموزش متعلمان(دانش آموزان)  «افغانستانی» و «پاکستانی» کرده که از آموزش در این روزهای کرونایی محروم شده اند.

این معلم نیکوکار درباره این اقدام خود در یک مصاحبه گفته است: هدف از این کار آموزش متعلمانی است که به علت کار کردن از فضای آموزشی دور هستند.

آقای گلچین برعلاوه تدریس در مکتب، به عنوان مدرس در دانشگاه فرهنگیان دزفول مصروف به کار است، اما با این وجود کودکان افغانستانی و پاکستانی را هم فراموش نکرده و معمولا عصر‌ها از ساعت چهار عصر به بعد تدریس به این دانش آموزان را در برنامه روزانه‌اش گنجانده است.

آنطور که این معلم خوزستانی می‌گوید خیرین هم کم و بیش از این جریان آموزشی خودجوش حمایت می‌کنند و ابزار و وسایل آموزشی و همچنان وسایل صحی مقابله با کرونا را در اختیار این کودکان قرار می‌دهند.

این معلم خوزستانی گفت: چند ماه پیش وقتی همراه دخترکم برای خرید بیرون خانه رفته بودیم حضور «آرش» به روی سرک توجهم را به خود جلب کرد و بعد از گپ و گفت با او فهمیدم که ١٠ سال دارد، اما هنوز حضور در مکتب را تجربه نکرده است.

او ادامه داد: همین موضوع سرآغازی شد تا عصر‌ها حدود ساعت ۴ تا ۶-٧ برای آموزش به او وقت بگذارم، این رویه ادامه پیدا کرد و به تدریج کودکان دیگر هم که شرایط مشابه آرش داشتند به این صنف پیوستند و اکنون جمعی به شمار ١۵ تن از کودکان با سنین ۶ تا 12 ساله تبعه افغانستان و پاکستان بازمانده از تحصیل تشکیل شده است که عصر‌ها کلاس درسشان در حاشیه شهر و نزدیک محل سکونتشان برگزار می‌شود.

به نقل از شهرآرا نیوز، این معلم دزفولی آرزو دارد هیچ کودکی در شهرش مجبور به کار کردن نشود و برای تحقق آرزویش آنطور که خودش روایت می‌کند گام‌های جدی برداشته است.

بیشتر بخوانید :

معلم ایرانی که نگذاشت کرونا مانع تحصیل متعلم افغانستانی شود

م ا

نظر شما
ارسال نظر
محمدرحیم زاهدی

خداوند به چنین معلمین خییر ونیکوکار اجر وپاداش دونیوی واخروی وهمینطور سلامتی وتندرستی عنایت فرمایدهمراه باطول عمر باعزت وزنده باد انسانهای فداکار وزنده بادانسانیت زیرا انسانیت مرز نمیشناسد